Google, HowTo ve FAQ Zengin Sonuçlarını Azaltacak

google-rich-snippet-azaltacak

Google yeni bir karar alarak how to (nasıl yapılır) ve faq (sık sorulan sorular) zengin sonuçlarını (rich snippet) azaltma kararı aldı. Eğer etkilenirseniz, Google Arama’dan tıklama oranlarında bir düşüş görebilirsiniz.

Birçok internet sitesinin ziyaretçi kaynağı rich snippetlar ile ilgili Search Engine Land kaynaklı bir haber yayınlandı. Google, arama sonuçlarında daha az zengin arama sonucu göstereceğini açıkladı. Özellikle arama sonuçlarındaki “Sıkça Sorulan Sorular” (FAQ) zengin sonuçlarını ve “Nasıl Yapılır” (How-To) zengin sonuçlarını masaüstü cihazlarda sınırlayacak.

Google, bu güncellemenin gelecek hafta dünya genelinde yayımlanacağını belirtti. E tabi bu biz web tasarım ajanlarını da doğrudan etkiler. Çünkü artık bu kriteri de göz önünde bulundurarak müşterilerimize hizmet vereceğiz.

Google, Sıkça Sorulan Sorular, FAQPage yapılandırılmış veri ve zengin arama sonuçları yalnızca “tanınmış, yetkin devlet ve sağlık siteleri” için gösterileceğini açıkladı.

Diğer siteler için bu zengin arama sonuçlarının artık gösterilmeyeceğini ekledi. Bu zengin arama sonuçları hangi sitelerde göstereceğine dair kararlar otomatik ve algoritmik olarak verilecek.

Yapılandırılmış veriyi kaldırmayın. Google, sitenizden yapılandırılmış veriyi kaldırmanın bir nedeninin olmadığını söyledi. Google, “Kullanılmayan yapılandırılmış veri, Arama için sorun teşkil etmez, ancak Google Arama’da görünür etkileri de yoktur.” dedi.

Nasıl Yapılır değişiklikleri: Google, Nasıl Yapılır, HowTo yapılandırılmış veri ve zengin sonuçlarının yalnızca masaüstü kullanıcıları için gösterileceğini ve mobil cihazlardaki kullanıcılar için gösterilmeyeceğini belirtti.

Google, “mobil indeksleme” ile Google’ın bir web sitesinin mobil sürümünü indekslediğini ve Nasıl Yapılır zengin sonuçlarının masaüstünde gösterilebilmesi için web sitenizin mobil sürümünün uygun işaretleme içermesi gerektiğini ekledi.

Neden önemli? Eğer siteniz bu değişiklikten etkilenirse, Google Arama’dan sitenize gelen tıklamalarda azalma görülebilir. Google Arama Konsolu performans raporlarınızda tıklamalardaki düşüşü görebilir, analitik trafiğinizde de Google Arama’dan gelen trafikte düşüş yaşanabilir.

Google : “Bu iki öğe için de web sitenizin Arama Konsolu raporlarında bu değişikliği fark edebilirsiniz. Özellikle performans raporunda Sıkça Sorulan Sorular ve Nasıl Yapılır arama görünümleri için gösterilen metriklerde ve uygun geliştirme raporlarında bildirilen izlenim sayısında bu değişiklik görülebilir. Bu değişiklik, geliştirme raporlarında bildirilen öğe sayısını etkilemez. Arama görünümleri ve raporlar, şu an için Arama Konsolu’nda kalacaktır.”

Google Rich Snippet Nedir ?

Google Rich Snippets, Google arama sonuçlarında belirli türdeki bilgileri daha çarpıcı ve özgün bir şekilde görüntülemek için kullanılan yapısal veri biçimidir. Bu zengin özetler, arama sonuçlarının altında görünen ve kullanıcılara daha fazla içerik sağlayan bilgi kutularıdır.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir