Beyaz Gürültü Podcast’leri Spotify’a Yılda 38 Milyon Dolara Mal Oluyor

spotify beyaz gürültü

Spotify, gerçekte herhangi bir konuşmayı içermeyen podcastlere önemli miktarlarda para harcıyor. Bloomberg’den gelen bir rapora göre, şirket, kullanıcıları sözde beyaz gürültü podcastlerinden uzaklaştırırsa yıllık brüt karını 38 milyon dolar artırabilir.

Bu tür podcastler döngüde çeşitli türden rahatlatıcı sesler çalıyor – statik, kırılan dalgalar veya yağmur gibi – ve düşündüğünüzden daha popülerler. Popülerliklerinin nedenlerinden biri, Spotify’ın “müzik karşısında algoritmik olarak ‘konuşma’ içeriğine yönlendirme” sayesinde kullanıcıların önüne ittikleri ifadesiyle Bloomberg tarafından belirtildi.

Bu “podcast”lerin arkasındaki yaratıcılar, bölümleri sırasında çalan reklamlardan para kazanıyor. Geçen yıl Bloomberg’den gelen bir rapor, beyaz gürültü podcastlerinin Spotify tarafından yerleştirilen reklamlardan aylık 18,000 dolar kazanabileceğini öne sürdü; şimdi ise iç belgelere dayanarak, beyaz gürültü podcastlerinin Ocak 2023 itibarıyla Spotify’da günlük 3 milyon tüketim saati oluşturduğunu belirtiyor.

Spotify, kullanıcıları beyaz gürültü podcastlerine yönlendirdiğini fark ettiğinde, platformun sözde bu gösterileri konuşma akışlarından çıkarmayı, gelecekteki yüklemeleri yasaklamayı ve kullanıcıları başka tür içeriklere yönlendirmeyi düşündüğü bildiriliyor. Ancak bu plan hiç gerçekleşmedi. “Söz konusu teklif hayata geçmedi – platformumuzda hala beyaz gürültü podcastleri bulunmaktadır,” Spotify sözcüsü Bloomberg’e açıklamada bulunuyor. Şirket, The Verge‘nin yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Spotify, beyaz gürültü podcastlerinin platformda güvende olduğunu belirtse de, durum değişebilir. Bloomberg tarafından bildirildiği gibi, bazı beyaz gürültü podcastçilerinin bölümlerinin şüpheli bir şekilde platformdan kaybolduğunu fark ettiği belirtiliyor.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir